İYİ PARTİLİ ENVER DEMİR'DEN DEPREM ÖNERGESİ
İYİ PARTİLİ ENVER DEMİR'DEN DEPREM ÖNERGESİ
Esenyurt Belediyesi İyi Parti Meclis üyesi Enver Demir, Kahramanmaraş merkezli deprem sonrası harekete geçerek Esenyurt Belediyesi bünyesinde “deprem araştırma birimi” kurulması için önerge verdi.
Kahramanmaraş'ta 6 Şubat'ta meydana gelen 7.7 ve 7.6 büyüklüğünde iki yıkıcı depremin ardından bölge sarsıntılar yaşamaya devam ediyor.
Depremlerin ardından Türkiye, yaraların sarılabilmesi için seferber oldu. Bölgede depremden zarar gören vatandaşların ihtiyaçları karşılanmaya çalışılırken, uzmanlar depremin yıkıcı etkisinin orta ve uzun vadede çeşitli alanlarda kendisini göstereceği konusunda hemfikir.
Bir yandan yaralar sarılırken bir yandan da geleceğe dair önlemler alınması için çeşitli çalışmalara başlandı. Bu kapsamda Esenyurt Belediyesi İYİ Parti Meclis üyesi Enver Demir deprem sonrası harekete geçerek Esenyurt Belediyesi bünyesinde “ deprem araştırma birimi” kurulması için önerge verdiğini açıkladı.
Mart ayı meclisinde deprem konusunu gündeme taşıyan Demir, olası İstanbul depreminin özellikle Esenyurt büyük bir risk oluşturduğuna dikkat çekti.
Esenyurt Belediyesi bünyesinde bir deprem araştırma birimi kurulması gerektiğini ifade eden Demir, ilçe merkezinde yer alan tüm yapılar için karot, beton dayanımı, demir donatı tespiti ve rezonans testlerinin ücretsiz bir şekilde yapılması gerektiğini ifade etti.
Demir, önergesinde şu ifadelere yer verdi; “
Kahramanmaraş Merkezli yıkıcı deprem sonrası,İstanbul
da beklenen deprem, gündemimize çok daha etkin bir
şekilde girmiş ve korku ve endişe içinde olan hemşerilerimiz
özellikle kamu kurum ve kuruluşlarndan somut tesbit,öneri
ve çözümler beklemektedirler.
Tesbit,Öneri ve Çözümlerimizi sunarken,Esenyurt
Belediyesinde, imar-iskan faaliyetleri kapasamında
kuruluşundan, bugüne kadar yapılan yolsuzluk,usulsüzlük ve
inşaat rantlarını irdeledik.
IYI Parti Esenyurt Belediye Meclis Üyesi olarak,bu
konudaki önergemizi, Esenyurt Belediye Meclis Başkanlığına
3 Ana başlık şeklinde sunduk.
1- GÖREV VE SORUMLULUK TANIMI
En son yaşadığımız Kahramanmaraş depremi dahil, bütün
depremler gösterimiştir ki ;
-Zemin tesbiti,
-Sorumlu ve Yetkilinin zemine uygun inşaat projesi
-Ruhsatlandırma işlemleri
-İmalat
-Kullanılan malzeme kalitesi ve denetimler sonundaki iskan
işlemlerinden sonra,binalarda hayatın başlaması birden fazla
paydaşın ortak sorumluluğunu getirmektedir.
Paydaşlardan birinin görevin yapmaması halinde hazin sonuçlar
otaya çıkabilmektedir.
Arzedilen gibi, İmar-İnşaat sürecinin merkezinde olan en önemli
unsur Belediyelerdir.
Bu önem tesbitlere göre; Bizler Belediye Meclis Üyeleri
olarak,üzerimize düşen göerevi yerine getirmemiz halinde,diğer
paydaşlarmızda görevlerini yapacaklardır.
B-İLÇEMİZ HAKKINDA GENEL DEĞERLENDİRME
Bilindiği gibi, Esenyurt son 15 yılda yüzbinli nufuslardan
Birmilyonu aşan nufus sayılarına ulaşmıştır. Konut-bina
stoğunun çok önemli bir kısmı, son 15 yılda inşa edilmiştir.
Bu süreçte yapılan inşai faaliyetlerin elbette tümünü
olumsuzdur diyemeyiz. Elbette iyi yapılanlar da vardır. Ancak
tüm kamuoyunda da bilindiği gibi bu süreçte inşaat rantı çok
konuşulmuş, inşaatların yapımı sırasında ;
- Ruhsatlandırılmasında, iskana açılmasında imar kanunlarına
mevcut imar plan ve notlarına uyulmadığı,kişi ve kuruluşlara
özel ayrıcalıklar verildiği ,
- İmar planlarında ki emsallerin 7-8 katı üstünde yoğunluğa
izin verildiği,
- İnşaatların yapımında zemininden başlayıp bitirilmesine
değin, kurallara uygun denetim yapılmadığı,
- Ruhsata bağlanan projelerin yerinde uygulanmadığı,
yoğunluğu arttıran,bambaşka bağımsız bölümler yapılmasına
göz yumulduğunu ,
- İnşaatlar devam ederken “emsal transferi”gibi rant amaçlı
yollara başvurulduğu,
- Binalara taşıyamayacağından çok fazla katlar,kütleler
eklendiği,
- Kamuya ödenmesi gereken harç ve altyapı katılım
bedellerinin tespit ve tahsilinde kişilere ayrımcılık yapıldığı,
- Eksik tahsilatlarla kamunun mali yönden zarara
uğratıldığı,hatta daha da ileri gidilerek inşaat ruhsatlarının
iskan belgelerinin usulüne uygun,ilgili fen işleri memurları ve
mühendislerinin sırasıyla onay ve imzaları alınmadan,tek bir
imzayla tanzim edilip ilgilisi’ne,müteahitine verildiği iddia
edilmektedir. Hatta birtakım binalar da birden fazla ruhsat
bulunduğu da iddia edilmektedir.
İlçe içinde gördüğümüz sayıları az olmayan,ilçenin genel
yapılanmasına uygun olmayan yüksek katlı,halkın “gökdelen”
diye tabir ettiği bina ve bloklarda deprem kaynaklı riskin çok
yüksek olduğu apaçık görünmektedir.Bunu anlamak için
teknik bilgiye de ihtiyaç yoktur. Bu yüksek katlı binalar son
günlerde de, yazılı ve görsel basında ,sosyal medyada da sıkça
olumsuz haberlere konu olmakta, Esenyurt adeta felaketin
merkezi olarak anılmaktadır.
Belirttiğim tüm bu endişelerin giderilmesi,ilçemizde oturan
sakinlerin önce kaygılarını,sonrada can güvenliklerini
sağlayacak tespitleri, idari-teknik ve hukuki açıdan tespit
ettikten sonra gereğinin fiilen yapılması gerekmektedir.Tek
başına tehlikenin tespiti yetmez.Tehlikenin meydana
gelmesine sebep olan görevli ve ilgililerin tespiti,haklarında
adli işlemler başlatılması ,varsa riskli binaların deprem
yıkmadan önce ilgili görevlilerce yıkılması,önlem alınması için
gereğinin yapılması gerekmektedir.Genel olarak yaptığımız
tespit ve değerlendirmelerden yapılacakları,yapılmasını talep
ettiğimiz hususları maddeler halinde aşağıda belirtiyor ve
talep ediyoruz.
C-YAPILMASI GEREKENLER-TALEPLERİMİZ
1) Belediye Meclisimizce üyesi bulunan tüm siyasi parti
mensubu meclis üyelerinin bulunduğu bir komisyonun
kurulmasına,(5393 sayılı Belediye Kanunu
mad.21,23.mad)
2) Komisyonun kurulmasından sonra ilçemiz dışından
konusunda uzman, mümkünse üniversitelerin jeoloji,
şehir plancısı,inşaat mühendisliği ve yapı denetim
konularında uzman öğretim görevlilerinden komisyona
yardımcı olacak uzmanların komisyona dahil edilmesi,
3) Kurulacak komisyonun öncelikle son 15 yılda
belediyemizce verilen inşaat ruhsatları, iskan belgeleri,
denetim belgeleri ve mali belgelerinin tek tek
incelenerek yukarıda arzettiğimiz hususlara ilişkin
suistimaller yapılıp yapılmadığının tespit edilmesini,
4) Özellikle komisyonun; ilçemiz, 1/5000 ve 1/1000
ölçekli plan ve plan notlarına aykırı inşaat ruhsatı verilip
verilmediğinin tespit edilmesine …
5) Planda öngörülen taban oturum değerlerinin aşılıp
aşılmadığının tespit edilmesine,
6) Planlarda öngörülen Emsal değerleri aşabilmek için
“Emsal transferi “ denilen yönetmelerle mevcut
planlardaki azami, 2,5 Emsallerin aşılarak 7 emsal-8
emsal hatta 10-12-14 Emsallerle inşaatlar yapılıp
yapılmadığının tespit edilmesini
7) Emsal Transferi‘nde kullanılan arsaların, birkaç kez
transfere konu edilip edilmediklerinin tespit
edilmesini, eğer edilmişse buna tevessül eden inşaat
sahibi müteahhidi, Belediye görevlilerinin tespit
edilerek adli makamlara suç duyurusunda
bulunulmasını ,
8) İnşaat ruhsatı, İskan belgelerinde usule uygun sıralı
sorumlu imzalarının bulunup bulunmadığı, hatta tek
imza ile verilmiş ruhsat ve iskan belgelerinin bulunup
bulunmadığının tespiti ile, varsa ilgilileri hakkında suç
duyurusunda bulunulmasını,
9) Yukarıda belirttiğimiz maddelerdeki gibi usulsüzlüğü
bulunan inşaat ruhsatı ve iskan belgelerinin derhal
iptali ile devam eden inşaatlar varsa durdurularak
gerekli cezai işlemlerin yapılması,
10) Yapılan araştırma –inceleme sonucunda İmar
Kanununa , uygulamaya 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar
palanlarına ve plan notlarına aykırı inşaat fazlalıklarının
yıkılması için gereğinin yapılmasını,
11) İlçemiz sınırları içerisinde zemin ve bina güvenlik
tespiti yapılmamış, binaların mümkünse tüm
giderlerinin belediyemiz bütçesinden karşılanmasını, bu
fasılda, ödenek nakli dahil, her türlü transferin
yapılmasını,teknik personel desteğinin ücretsiz ve ivedi
olarak belediyemizce yerine getirilmesini,
12) Teknik destekten rapor alındıktan hemen sonra
yıkılması gereken binaların derhal belediyemiz eliyle
gereğinin ücretsiz olarak yerine getirilmesini ,
13) Yıkılacak yada güçlendirilecek binalarda oturan
vatandaşlarımıza taşınma ve kira desteğinin
belediyemizce güncel-rayiç değerlerden destek
alınmasına, teminen bütçe oluşturulmasına
meclisimizden karar alınmasını,
14) Özellikle okullarımız ,hastanelerimiz başta olmak
üzere tüm kamu binalarımızın beklenen depreme ilişkin
ivedi tüm önlemlerin alınmasını,
15) Olası depremde arama kurtarma da elzem olan
jeneratör,iş makinaları vb tüm teknik teçhizatın tespiti,
bunları kullanacak personelin tespiti, görev yerlerinin
belirlenip, kendilerine tebliğ edilmesi ,ulaşım bilgi ve
adreslerinin tespit edilip kurulacak kriz merkezindeki
kayıtlara alınmasını,
16) Arama-kurtarmada resmi görevliler yanında
yardımcı olacak gönüllü sayılarının arttırılarak gerekli
tüm eğitimlerin verilerek şimdiden mahalle bazlı
görevlendirmelerin yapılması için belediyemiz eliyle
hertürlü faaliyetlerin ivedi yapılması,
17) Telefon-Mesaj hizmetinin devamı, kesilmemesi
amacıyla Baz istasyonlarının tümünün ilgili
operatörlerle birlikte elden geçirilmesi, önlem alınması
konusunda işbirliğinin ivedi yerine getirilmesini,arz
ediyoruz” ifadelerine yer verdi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.